Volunteering
Can volunteering help young people to grow up?
Démarrage
- 2 A : 13/09/24
- 2J : 13/09/24
Objectifs de la séquence :
Communicationnels :
Etre capable d’expliquer l’intérêt d’un projet futur, à l’oral et à l’écrit.
Linguistiques :
but/ comparatif/ conditionnel avec if/ Nominalisation verbale/ superlatif
Méthodologique :
Développer des stratégies pour anticiper la compréhension d’un message écrit ou vidéo.
Phonologiques :
Diphtongues, paire minimale [ɪ] et [i:]
Culturels :
Développement de compétences professionnelles à travers le volontariat/ Red Cross/ Student volunteering week/ AFS
MISSION : Ecrire un script pour un.e influent.e youtubeur.se, qui présentera un choix d’investissement volontaire au service d’une bonne cause.
Séance 1
=> Découverte du thème et de la problématique.
=> CO, An about volunteer work.
HW : What would you like to volunteer for? Why? (At least 2 sentences/ Be ready to read your work to the class)
Séance 2
=> Document “Volunteer NOW”, www.volunteernow.co.uk, 2018
HW : See exercice below (highlighted in yellow)
Gérondif ou infinitif ?
Mettez les verbes entre parenthèses à la forme qui
convient.
a) Mathilda doesn’t want (stop) her
volunteering activities because she likes (help) others.
b) Elizabeth
remembers (volunteer) at a charity shop when she was younger.
c) I enjoy
(renovate) houses for others, who need (be) helped.
Séance 3
=> CO vidéo, “Change for the better”, (Pillar Canada, 2013)
HW : Watch video again :https://www.youtube.com/watch?v=q4je9N26ouY ) + finish sheet.
Séance 4
=>CE, Work camps- Focus on your efforts!
HW :
Put the following words in the right order:
1) Teenage volunteer's parents/ photos/ want/ send/ them/ to/ many
2) Social workers/ volunteers/ to/ expect/ motivated/ be
3) me/ the organizers/ persuaded/ join/ to/ their/ charity
Séance 5
=> CE, Work camps- Focus on your efforts! (part 2)
HW : Read the text again and highlight all the modal auxiliaries + say what they express.
Séance 6
=> EE , writing workshop: “writing the voice-over script of an ad for volunteering” (entraînement TF/ tâche intermédiaire)
HW :
The organizer of a volunteer programme in Wales is preparing a speech. Connect his ideas using infinitives. Don’t forget to make the necessary changes.
Séance 7
=> EO/ CE Documents iconographique),
Changing your own life ?Oxfam+British Heart Foundation, 2016
HW : La phrase conditionnelle en “ if” (sheet)
Séance 8
=> CE, Changing your own Life?, Oxfam+British Heart Foundation, 2016 (part2)
HW : See sheet
Séance 9
=> CO vidéo, Teenagers making a difference, 6ABC, 2017.
HW : Work on vocabulary
https://nuage06.apps.education.fr/index.php/s/f3zrTMZZRReFcr5
Séance 10
=> CO vidéo, Teenagers making a difference, 6ABC, 2017, PART 2.
HW : revise for writing test.