A Home for New Americans

A Home for New Americans

The American Dream: Fiction or reality?


Démarrage : 

- Tle E : 14/09/2022 

- Tle G : 16/09/2022


Objectifs de la séquence  :

 

Communicationnels :

 Etre capable de poser des questions et d’y répondre spontanément et en mettant le ton.

 

Linguistiques :

 Simple past ≠ present perfect, for & since, want/would like/expect sb to, when/if, contraste avec whereas/while…

 

Méthodologique :

 Mettre des stratégies en place pour éviter des blancs dans une conversation. Comment prendre des notes sur un message oral.

 

Phonologiques :

Accentuation des mots composés/ suffixe -tion

 

Culturels :

 Le rêve américain, Uncle Sam, J. Keppler, PBS stories, Fareed Zakaria, the Sikh community, la diversité ethnique américaine.

 

Notion prédominante du programme : Identités et échanges

 

Evaluation : CE + EE type attestation de LV

Final task (EE): Imagine you come from a family of American immigrants and write an e-mail to a cousin who still lives abroad.

L'expression écrite de l'évaluation sera également la tâche finale de la séquence.


Séance 1

=> Brain storm: Time Magazine cover "The New Face of America".

=> Pairwork (immigration in the US)

 HW : 2a (sheet)

 

 Séance 2

 =>  "WELCOME TO ALL", by J. Keppler, April 1880.

 => Group work.

 HW : Choose an axis of the bac and explain how this document illustrates it.

 

 Séance 3

 =>  CO, “Personnal stories”

 HW : Read SYT’s full interview  https://www.pbs.org/destinationamerica/ps_ctn_05.html +  Observe + practise A) (sheet)

 

Séance 4

 =>CE, “A shot at the American Dream”

 => Group work

 HW : Grammar in context,  when/if A)

 

Séance 5

 => EE. Writing work shop. Sending an e-mail.

 HW : Think about the notion “Identities and exchanges”. How does this documents illustrate it? 

 

Séance 6

=> CE,  I still believe in the American Dream (part 1)

HW : Learn WORDS box on the sheet + ex 2a


Séance 7

=> CE,  I still believe in the American Dream (part 2)

HW : Revisions for Test + : 2b