A Home for New Americans
The American Dream: Fiction or reality?
- Tle E : 14/09/2022
- Tle G : 16/09/2022
Objectifs de la séquence :
Communicationnels :
Etre capable de poser des questions et d’y répondre spontanément et en mettant le ton.
Linguistiques :
Simple past ≠ present perfect, for & since, want/would like/expect sb to, when/if, contraste avec whereas/while…
Méthodologique :
Mettre des stratégies en place pour éviter des blancs dans une conversation. Comment prendre des notes sur un message oral.
Phonologiques :
Accentuation des mots composés/ suffixe -tion
Culturels :
Le rêve américain, Uncle Sam, J. Keppler, PBS stories, Fareed Zakaria, the Sikh community, la diversité ethnique américaine.
Notion prédominante du programme : Identités et échanges
Evaluation : CE + EE type attestation de LV
Final task (EE): Imagine you come from a family of American immigrants and write an e-mail to a cousin who still lives abroad.L'expression écrite de l'évaluation sera également la tâche finale de la séquence.
Séance 1
=> Brain storm: Time
Magazine cover "The New Face of America".
=> Pairwork (immigration in the US)
HW : 2a (sheet)
Séance 2
=> "WELCOME TO ALL", by J. Keppler, April 1880.
=> Group work.
HW : Choose an axis of the bac and explain how this document illustrates it.
Séance 3
=> CO, “Personnal stories”
HW : Read SYT’s full interview https://www.pbs.org/destinationamerica/ps_ctn_05.html + Observe + practise A) (sheet)
Séance 4
=>CE, “A shot at the American Dream”
=> Group work
HW : Grammar in context, when/if A)
Séance 5
=> EE. Writing work shop. Sending an e-mail.
HW : Think about the notion “Identities and exchanges”. How does this documents illustrate it?
Séance 6
=> CE, I still believe in the American Dream (part 1)
HW : Learn WORDS box on the sheet + ex 2a
Séance 7
=> CE, I still believe in the American Dream (part 2)
HW : Revisions for Test + : 2b